Wybieraj, porównuj i zamawiaj online w najlepszych cateringach dietetycznych w Polsce

Najlepsze ćwiczenia na odchudzanie – jak trenować, aby szybciej zrzucić tkankę tłuszczową?

Na drodze dążenia do redukcji masy ciała nierzadko zastanawiamy się nad tym jakie ćwiczenia na odchudzanie będą efektywne i pomogą nam w osiągnięciu zamierzonego celu. Część osób twierdzi, że bieganie, skakanie na skakance, jazda na rowerku stacjonarnym, to najlepszy sposób na ćwiczenia na odchudzanie. Jednak nietrudno jest znaleźć informacje o tym, że ważniejszymi ćwiczeniami na odchudzanie są te, które bardziej mobilizują nasze mięśnie do pracy i składają się na trening siłowy. Która opinia jest prawdziwa?

Ćwiczenia na odchudzanie, czy na rozwój mięśni?

Na początku drogi z redukcją masy ciała warto zdać sobie sprawę z tego, że zwykle dążymy do redukcji głównie tkanki tłuszczowej – czy w takim razie są jakieś ćwiczenia na odchudzanie, które pomogłyby nam to osiągnąć bez negatywnego wpływu na masę mięśniową? Zauważa się, że dieta redukcyjna oraz decydowanie się wyłącznie na aerobowe ćwiczenia na odchudzanie (np. tylko bieganie) może sprzyjać rozpadowi komórek mięśniowych do celów energetycznych. W efekcie zauważymy spadek masy ciała, ale będzie on spowodowany również utratą mięśni, co może skutkować nie tylko gorszym obrazem wizualnym sylwetki, ale także mniejszym zapotrzebowaniem kalorycznym.

W takim razie jakie ćwiczenia na odchudzanie wybrać, aby nie spowodować znacznej starty masy mięśniowej? Przede wszystkim warto zdecydować się na takie ćwiczenia na odchudzanie, które sprzyjają rozwojowi mięśni – mowa o treningu siłowym, który najlepiej jeśli jest wykonywany z dodatkowymi obciążeniami (np. gumy, sztangi, hantle, kettleballe). Jeśli stosujemy tego rodzaju oporowe ćwiczenia na odchudzanie, to dobrze jest zadbać o to, aby w naszej diecie znalazło się odpowiednio dużo białka, czyli co najmniej 0,9 g na każdy kilogram masy ciała.

Więcej o tym jak skomponować żywienie okołotreningowe napisaliśmy tutaj: Żywienie okołotreningowe – jak dopasować posiłki z cateringu do treningów?

W tym artykule przedstawiliśmy najlepsze źródła białka: W czym jest białko? Najbogatsze źródła białka.

Photo by Jonny Kennaugh on Unsplash

Kiedy ćwiczenia na odchudzanie działają?

Skoro już wiemy, że trening wzmacniający mięśnie warto uwzględnić podczas redukcji tkanki tłuszczowej, aby zapobiec niechcianej utracie masy mięśniowej, to czy w takim razie to najlepsze ćwiczenia na odchudzanie? Pamiętajmy o tym, że aby zrzucić kilogramy, niezbędne jest utrzymywanie deficytu kalorycznego, czyli stosowanie diety o niższej energetyczności niż potrzebujemy do zachowania aktualnej masy ciała.

O tym jak policzyć te wartości pisaliśmy tutaj: Jak obliczyć zapotrzebowanie energetyczne – wzory na PPM i CPM.

Właśnie dlatego każdą aktywność fizyczna możemy nazwać ćwiczeniami na odchudzanie – bowiem każdy wysiłek przyczynia się do zwiększenia naszego zapotrzebowania na kilokalorie, dlatego łatwiej nam będzie uzyskać ten energetyczny deficyt. Ćwiczenia na odchudzanie pomogą nam w redukcji masy ciała wtedy, gdy równolegle z ich stosowaniem będziemy trzymali się diety o ujemnym bilansie energetycznym – czyli takiej, która ma mniej kilokalorii niż nasza Całkowita Przemiana Materii.

Czy ćwiczenia na odchudzanie są konieczne?

Pojawia się pytanie, czy zawsze, gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów, to powinniśmy stosować ćwiczenia na odchudzanie? Odpowiedź jest prosta – możemy zredukować masę ciała bez ćwiczeń na odchudzanie, ale zdrowiej i łatwiej będzie je wprowadzić w życie. Dlaczego? Okazuje się, że bez względu na to, czy ćwiczenia na odchudzanie spełnią swoje zadanie i pomogą nam zrzucić kilka kilogramów, czy nie, to będą miały korzystny wpływ na nasze zdrowie. Zauważa się, że niekiedy osoby z nadwagą, które są aktywne fizycznie, są zdrowsze od nieaktywnych fizycznie osób szczupłych. Właśnie dlatego warto podjąć się ćwiczeń na odchudzanie – w taki sposób zadbamy o swoje zdrowie oraz prawidłową sylwetkę. Wybierzmy takie ćwiczenia na odchudzanie, jakie lubimy najbardziej, ale jednocześnie nie zapominajmy o tym, jak ważnym dla zachowania masy mięśniowej jest trening siłowy i odpowiednia podaż białka.

www.dietly.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *