Dieta Standardowa

Dieta pude艂kowa
Standardowa

Diet臋 standardow膮 znajdziemy w ofercie niemal偶e ka偶dego cateringu dietetycznego. Nie obejmuje 偶adnych wykluczeni, cho膰 niekiedy mo偶na je dodatkowo wybra膰. Charakteryzuje si臋 du偶ym urozmaiceniem, a zawarte w niej posi艂ki na pewno nas nie znudz膮. Jest to doskona艂e rozwi膮zanie dla os贸b, kt贸re chcia艂yby zadba膰 o swoje zdrowie, ale brakuje im czasu na wykonywanie zakup贸w oraz gotowanie.

Dieta Standardowa - cateringi oferuj膮c臋 t臋 diet臋

Wybierz miasto, aby zobaczy膰 wszystkie cateringi
Wybierz miasto, aby zobaczy膰 wszystkie cateringi

Czym jest dieta Standardowa

Kompozycja posi艂k贸w w diecie standard

Ten wariant diety pude艂kowej zwykle oferowany jest w formie 4 lub 5 posi艂k贸w. Dzienny jad艂ospis jest bilansowany nie tylko pod k膮tem kaloryczno艣ci, ale r贸wnie偶 z uwzgl臋dnieniem ilo艣ci b艂onnika pokarmowego, makrosk艂adnik贸w (bia艂ko, t艂uszcz, w臋glowodany) i mikrosk艂adnik贸w (witaminy, minera艂y). Dieta jest konstruowana w oparciu o aktualn膮 piramid臋 偶ywieniow膮, dlatego jej postaw膮 s膮 owoce i warzywa. Wykazano bowiem, 偶e spo偶ywanie ich w ilo艣ci 400 鈥 500 g dziennie powoduje zmniejszenie 艣miertelno艣ci i ryzyka wielu powa偶nych chor贸b. Mo偶emy spodziewa膰 si臋, 偶e ka偶dy posi艂ek b臋dzie z dodatkiem warzyw lub owoc贸w 鈥 w zale偶no艣ci od tego, czy przygotowywany jest na wytrawnie, czy na s艂odko. Kolejn膮 wa偶n膮 grup膮 produkt贸w w tej diecie s膮 pe艂noziarniste produkty zbo偶owe, takie jak pieczywo z nieoczyszczonych m膮k, gruboziarniste kasze, czy p艂atki owsiane.

殴r贸d艂a bia艂ka i t艂uszczu w tym wariancie

Niekt贸re z potraw b臋d膮 bazowa艂y na nabiale, poniewa偶 zgodnie z zaleceniami Instytutu 呕ywno艣ci i 呕ywienia powinni艣my jada膰 produkty mleczne w ilo艣ci 2 porcji dziennie. Dietetycy z catering贸w dietetycznych zadbaj膮 o to, aby pojawia艂y si臋 one w wersji odt艂uszczonej 鈥 np. pod postaci膮 chudych twarog贸w, jogurt贸w naturalnych, czy deser贸w na bazie niskoprocentowego mleka. Dania g艂贸wne b臋d膮 opiera艂y si臋 na rybach, chudym mi臋sie (np. drobiu), jajkach, ro艣linach str膮czkowych lub owocach morza. T艂uszcze zwierz臋ce b臋d膮 znacznie ograniczone i zast膮pi膮 je oleje ro艣linne, zawieraj膮ce du偶膮 ilo艣膰 nienasyconych kwas贸w t艂uszczowych, np. oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany. Nie zabraknie r贸wnie偶 orzech贸w (np. w艂oskich, laskowych), migda艂贸w, pestek dyni, nasion s艂onecznika i innych bogatych w magnez, chrupi膮cych dodatk贸w.

Dieta standard 鈥 dla kogo?

Z uwagi na to, 偶e dieta standardowa w cateringu dietetycznym charakteryzuje si臋 du偶膮 uniwersalno艣ci膮, to mo偶na j膮 stosowa膰 przy r贸偶nych celach dietetycznych. W zale偶no艣ci od tego, kt贸ry wariant kaloryczny zam贸wimy, jad艂ospis mo偶e sprzyja膰 redukcji masy cia艂a, stabilizacji lub przybieraniu na wadze. Aby obliczy膰 swoje zapotrzebowanie wystarczy skorzysta膰 z wygodnego w u偶yciu kalkulatora, kt贸ry znajduje si臋 na stronie g艂贸wnej naszej por贸wnywarki catering贸w dietetycznych Dietly.pl. Gdy b臋dziemy ju偶 znali liczb臋 kilokalorii, kt贸r膮 powinni艣my spo偶ywa膰 ka偶dego dnia, wystarczy wybra膰 najlepsz膮 spo艣r贸d wszystkich dost臋pnych w naszym mie艣cie ofert, a nast臋pnie zastanowi膰 si臋 nad tym ile posi艂k贸w chcieliby艣my zam贸wi膰. Warto przemy艣le膰, w jakich porach dnia b臋dziemy mie膰 chwil臋 na to, aby zje艣膰 w spokoju ca艂膮 potraw臋.

Efekty stosowania

Przede wszystkim, dzi臋ki wdro偶eniu w 偶ycie 偶ywienia z cateringiem dietetycznym, b臋dzie nam zdecydowanie 艂atwiej zachowa膰 regularno艣膰 posi艂k贸w, co sprzyja uregulowaniu apetytu oraz pomaga w zachowaniu energii do dzia艂ania i wysokiej koncentracji przez ca艂y dzie艅. Ze wzgl臋du na to, 偶e potrawy z diety pude艂kowej s膮 konstruowane przez specjalist贸w, mo偶emy by膰 spokojni o nasz膮 poda偶 najwa偶niejszych dla zdrowia sk艂adnik贸w. Jednym z g艂贸wnych problem贸w w zakresie zdrowego od偶ywiania jest brak czasu na przygotowywanie zbilansowanych posi艂k贸w 鈥 je艣li nie mamy chwili na zakup i ugotowanie swoich potraw, to warto postawi膰 na catering dietetyczny. Co wi臋cej, taka opcja od偶ywiania b臋dzie pomocna w rozszerzaniu wiedzy o zdrowej diecie. B臋dziemy mieli okazj臋 obserwowa膰 sk艂ad dobrze skomponowanych posi艂k贸w ka偶dego dnia 鈥 nie tylko zapoznamy si臋 z nowymi smakami, ale r贸wnie偶 zapami臋tamy to, jakie powinny by膰 odpowiednie proporcje w naszym jad艂ospisie. Efektem stosowania cateringu dietetycznego z powodzeniem mo偶e by膰 r贸wnie偶 redukcja masy cia艂a, o ile zam贸wimy diet臋 z ujemnym bilansem kalorycznym i unikniemy dodatkowego podjadania.

Na co warto zwr贸ci膰 uwag臋?

Pami臋tajmy, 偶e je艣li zamawiamy diet臋 dopasowan膮 do naszych potrzeb energetycznych, to nie powinni艣my dojada膰 innych potraw. Co wi臋cej, wszystkie p艂yny, kt贸re spo偶ywamy powinny by膰 bez kilokalorii (np. woda, herbata, kawa) 鈥 a je艣li lubimy dodatek mleka do kawy, to warto policzy膰 jaka jest ta dodatkowa warto艣膰 kaloryczna, kt贸r膮 spo偶ywamy. W przypadku, gdy zale偶y nam na poprawie zdrowia lub sylwetki, to dobrze jest wdro偶y膰 regularn膮 aktywno艣膰 fizyczn膮 鈥 mo偶emy przeznaczy膰 na ni膮 zaoszcz臋dzony czas, kt贸ry wykorzystaliby艣my na zakupy lub gotowanie codziennych posi艂k贸w. Zabieraj膮c swoje potrawy ze sob膮 na ca艂y dzie艅, dobrze jest postara膰 si臋 przechowywa膰 je w zalecanych warunkach, aby zachowa艂y swoj膮 艣wie偶o艣膰. W lato warto stosowa膰 przeno艣ne lod贸wki lub torby termiczne, a je艣li mamy mo偶liwo艣膰 鈥 polecamy schowa膰 cateringowe pude艂ka do pracowniczej lod贸wki. Niekt贸re z da艅 mo偶na jada膰 na gor膮co, co zwykle opisane jest w menu. Wi臋kszo艣膰 opakowa艅 jest przystosowana do podgrzewania w mikrofal贸wce, a je艣li wolimy odgrza膰 nasz膮 potraw臋 na patelni lub w piekarniku, to wyjmijmy j膮 z naszego pude艂ka.

Czy odpowiada Ci dieta Standardowa?

Wybierz, por贸wnaj i zam贸w online w najlepszym cateringu dietetycznym z Dietly

Posi艂ek