Dieta Standardowa

Dieta pudełkowa
Standardowa

Dietę standardową znajdziemy w ofercie niemalże każdego cateringu dietetycznego. Nie obejmuje żadnych wykluczeni, choć niekiedy można je dodatkowo wybrać. Charakteryzuje się dużym urozmaiceniem, a zawarte w niej posiłki na pewno nas nie znudzą. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chciałyby zadbać o swoje zdrowie, ale brakuje im czasu na wykonywanie zakupów oraz gotowanie.

Ups! Nie znaleźliśmy diety, której szukasz

w mieście

Czym jest dieta Standardowa

Kompozycja posiłków w diecie standard

Ten wariant diety pudełkowej zwykle oferowany jest w formie 4 lub 5 posiłków. Dzienny jadłospis jest bilansowany nie tylko pod kątem kaloryczności, ale również z uwzględnieniem ilości błonnika pokarmowego, makroskładników (białko, tłuszcz, węglowodany) i mikroskładników (witaminy, minerały). Dieta jest konstruowana w oparciu o aktualną piramidę żywieniową, dlatego jej postawą są owoce i warzywa. Wykazano bowiem, że spożywanie ich w ilości 400 – 500 g dziennie powoduje zmniejszenie śmiertelności i ryzyka wielu poważnych chorób. Możemy spodziewać się, że każdy posiłek będzie z dodatkiem warzyw lub owoców – w zależności od tego, czy przygotowywany jest na wytrawnie, czy na słodko. Kolejną ważną grupą produktów w tej diecie są pełnoziarniste produkty zbożowe, takie jak pieczywo z nieoczyszczonych mąk, gruboziarniste kasze, czy płatki owsiane.

Źródła białka i tłuszczu w tym wariancie

Niektóre z potraw będą bazowały na nabiale, ponieważ zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia powinniśmy jadać produkty mleczne w ilości 2 porcji dziennie. Dietetycy z cateringów dietetycznych zadbają o to, aby pojawiały się one w wersji odtłuszczonej – np. pod postacią chudych twarogów, jogurtów naturalnych, czy deserów na bazie niskoprocentowego mleka. Dania główne będą opierały się na rybach, chudym mięsie (np. drobiu), jajkach, roślinach strączkowych lub owocach morza. Tłuszcze zwierzęce będą znacznie ograniczone i zastąpią je oleje roślinne, zawierające dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, np. oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany. Nie zabraknie również orzechów (np. włoskich, laskowych), migdałów, pestek dyni, nasion słonecznika i innych bogatych w magnez, chrupiących dodatków.

Dieta standard – dla kogo?

Z uwagi na to, że dieta standardowa w cateringu dietetycznym charakteryzuje się dużą uniwersalnością, to można ją stosować przy różnych celach dietetycznych. W zależności od tego, który wariant kaloryczny zamówimy, jadłospis może sprzyjać redukcji masy ciała, stabilizacji lub przybieraniu na wadze. Aby obliczyć swoje zapotrzebowanie wystarczy skorzystać z wygodnego w użyciu kalkulatora, który znajduje się na stronie głównej naszej porównywarki cateringów dietetycznych Dietly.pl. Gdy będziemy już znali liczbę kilokalorii, którą powinniśmy spożywać każdego dnia, wystarczy wybrać najlepszą spośród wszystkich dostępnych w naszym mieście ofert, a następnie zastanowić się nad tym ile posiłków chcielibyśmy zamówić. Warto przemyśleć, w jakich porach dnia będziemy mieć chwilę na to, aby zjeść w spokoju całą potrawę.

Efekty stosowania

Przede wszystkim, dzięki wdrożeniu w życie żywienia z cateringiem dietetycznym, będzie nam zdecydowanie łatwiej zachować regularność posiłków, co sprzyja uregulowaniu apetytu oraz pomaga w zachowaniu energii do działania i wysokiej koncentracji przez cały dzień. Ze względu na to, że potrawy z diety pudełkowej są konstruowane przez specjalistów, możemy być spokojni o naszą podaż najważniejszych dla zdrowia składników. Jednym z głównych problemów w zakresie zdrowego odżywiania jest brak czasu na przygotowywanie zbilansowanych posiłków – jeśli nie mamy chwili na zakup i ugotowanie swoich potraw, to warto postawić na catering dietetyczny. Co więcej, taka opcja odżywiania będzie pomocna w rozszerzaniu wiedzy o zdrowej diecie. Będziemy mieli okazję obserwować skład dobrze skomponowanych posiłków każdego dnia – nie tylko zapoznamy się z nowymi smakami, ale również zapamiętamy to, jakie powinny być odpowiednie proporcje w naszym jadłospisie. Efektem stosowania cateringu dietetycznego z powodzeniem może być również redukcja masy ciała, o ile zamówimy dietę z ujemnym bilansem kalorycznym i unikniemy dodatkowego podjadania.

Na co warto zwrócić uwagę?

Pamiętajmy, że jeśli zamawiamy dietę dopasowaną do naszych potrzeb energetycznych, to nie powinniśmy dojadać innych potraw. Co więcej, wszystkie płyny, które spożywamy powinny być bez kilokalorii (np. woda, herbata, kawa) – a jeśli lubimy dodatek mleka do kawy, to warto policzyć jaka jest ta dodatkowa wartość kaloryczna, którą spożywamy. W przypadku, gdy zależy nam na poprawie zdrowia lub sylwetki, to dobrze jest wdrożyć regularną aktywność fizyczną – możemy przeznaczyć na nią zaoszczędzony czas, który wykorzystalibyśmy na zakupy lub gotowanie codziennych posiłków. Zabierając swoje potrawy ze sobą na cały dzień, dobrze jest postarać się przechowywać je w zalecanych warunkach, aby zachowały swoją świeżość. W lato warto stosować przenośne lodówki lub torby termiczne, a jeśli mamy możliwość – polecamy schować cateringowe pudełka do pracowniczej lodówki. Niektóre z dań można jadać na gorąco, co zwykle opisane jest w menu. Większość opakowań jest przystosowana do podgrzewania w mikrofalówce, a jeśli wolimy odgrzać naszą potrawę na patelni lub w piekarniku, to wyjmijmy ją z naszego pudełka.

Czy odpowiada Ci dieta Standardowa?

Wybierz, porównaj i zamów online w najlepszym cateringu dietetycznym z Dietly

Posiłek