Dieta Dla dzieci

Dieta pudełkowa
Dla dzieci

Żywienie dzieci jest szczególnie istotne, ponieważ wpływa na ich prawidłowy rozwój, samopoczucie, zdolność do koncentracji i zapamiętywania. W czasie wzrostu organizmu niektóre niedobory pokarmowe mogą mieć wieloletnie konsekwencje. Warto pamiętać też o tym, że kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych w czasie wzrostu będzie dla naszego dziecka bardzo pomocne, gdy staną się osobami dorosłymi.

Ups! Nie znaleźliśmy diety, której szukasz

w mieście

Czym jest dieta Dla dzieci

Posiłki w szkole?

Niestety nie każda szkoła zapewnia zdrowe posiłki na stołówkach i niekiedy nasze pociechy muszą czekać do późnych godzin wieczornych na największy posiłek w ciągu dnia. Najlepszym rozwiązaniem takiego problemu będzie codzienne przygotowywanie dania obiadowego, które nasze dziecko może zabrać ze sobą. Jednak niekiedy nie jesteśmy w stanie o to zadbać ze względu na brak czasu – w tym przypadku doskonałą pomocą okazują się cateringi dietetyczne, które oferują dietę dla dzieci. Rodzice mogą zamówić dietę pudełkową dla siebie i dodatkowo złożyć zamówienie na zbilansowane posiłki dla swoich pociech. Kucharze z cateringów dbają o to, aby były one atrakcyjne dla wszystkich maluchów, a jednocześnie – aby pokryły zapotrzebowanie na wszystkie witaminy oraz minerały, które w okresie rozwoju i wzrostu jest szczególnie wysokie. Bezpiecznie spakowane dania z łatwością spakujemy do plecaka bez obaw, że zawartość pudełek zniszczy znajdujące się w nim książki i zeszyty.

Co znajdziemy w tym wariancie?

Przede wszystkim, cateringi dietetyczne zdają sobie sprawę z tego, co ucieszy podniebienie maluchów najbardziej. Serwowane potrawy są niezwykle barwne i urozmaicone. Znajdziemy w pudełkach pieczone nuggetsy, frytki z warzyw, ziołowe sosy, kanapki z pysznymi pastami, wyjątkowo smaczne desery i ciasta, do których niekiedy dodawane są niewidoczne w produkcie końcowym warzywa (np. cukinia, fasola). Dietetycy układający jadłospis dla dzieci mają na uwadze ich potrzeby związane ze wzrostem kości. Codzienne posiłki w tym wariancie diety pudełkowej obfitują w źródła wapnia, jakimi są produkty mleczne, rośliny strączkowe oraz ciemnozielone warzywa i sezam. W celu ochrony przed przeziębieniem ważna jest prawidłowa podaż witamin. W cateringowych pudełkach znajdziemy źródła witaminy C, takie jak papryka, truskawki, owoce cytrusowe, natka pietruszki oraz źródła beta-karotenu – morele, marchew, dynię, ciemnozielone warzywa liściaste.

Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Na zamówienie wariantu diety dla dzieci z cateringu dietetycznego decydują się przede wszystkim rodzice, którzy nie dysponują wystarczającą ilością wolnego czasu, niezbędną do przygotowania zdrowych posiłków na cały dzień dla swoich pociech. Niekiedy całe rodziny korzystają z diety pudełkowej w dni robocze, a w dni wolne wspólnie przygotowują posiłki i cieszą się wspólnie spędzanym czasem. Szczególnie jeśli jedna osoba z grona domowników ma inne preferencje żywieniowe – np. stosuje dietę bezglutenową, bezmleczną, czy wegańską, to zamówienie cateringu dietetycznego pomoże w rozwiązaniu wszystkich komplikacji z tym związanych. Dzięki diecie pudełkowej każdy z członków rodziny może mieć swoje indywidualnie dopasowane posiłki o należnej kaloryczności. Jeśli przed zamówieniem tego wariantu hamują nas wątpliwości odnośnie tego, czy nasze dziecko będzie zadowolone ze smaku posiłków, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wypróbować ten sposób żywienia przez kilka dni na próbę. Pamiętajmy o tym, że akceptacja niektórych smaków przychodzi z czasem, a gdy nowe produkty będą podane w atrakcyjny i nowatorski sposób, to istnieje większa szansa, że zostaną one zaakceptowane.

O czym należy pamiętać?

Przede wszystkim warto zadbać o utrzymanie nawyku regularności spożywania posiłków. Zadbajmy o to, aby nasze dziecko jadało śniadanie w ciągu godziny od pobudki, a kolację około 2-3 h przed zaśnięciem. Wspólnie z naszą pociechą możemy zdecydować o tym, na której przerwie w szkole sięgnie po pudełko z drugim śniadaniem. Jeśli lekcje kończą się późno, to dobrze jest zabrać ze sobą także danie obiadowe. Niektórzy decydują się na spakowanie podwieczorku i spożycie obiadu w jego godzinie po powrocie do domu, aby danie główne było jedzone na ciepło. Nawyk wypijania odpowiedniej ilości wody również dobrze jest wykształcać od najwcześniejszych lat, dlatego zwróćmy uwagę na to, aby nasze dziecko zabierało ze sobą butelkę wody i sięgało po nią także w domu.

Czy odpowiada Ci dieta Dla dzieci?

Wybierz, porównaj i zamów online w najlepszym cateringu dietetycznym z Dietly

Posiłek