Dieta Detox/diety sokowe/post

Dieta pude艂kowa
Detox/diety sokowe/post

W ostatnich latach detoksy, posty kilkudniowe i diety sokowe ciesz膮 si臋 du偶膮 popularno艣ci膮. Wiele os贸b decyduje si臋 na nie w celu pobudzenia redukcji masy cia艂a, oczyszczenia organizmu i poprawy samopoczucia. Ze wzgl臋du na poszerzaj膮ce si臋 zainteresowanie tym sposobem 偶ywienia, niekt贸re cateringi dietetyczne wprowadzi艂y taki wariant do swojej oferty.

Dieta Detox/diety sokowe/post - cateringi oferuj膮c臋 t臋 diet臋

Wybierz miasto, aby zobaczy膰 wszystkie cateringi
Wybierz miasto, aby zobaczy膰 wszystkie cateringi

Czym jest dieta Detox/diety sokowe/post

Co kryje si臋 w sokach?

Dzi臋ki wykorzystywaniu wielu rodzaj贸w owoc贸w i warzyw, sokowe posty charakteryzuj膮 si臋 du偶膮 r贸偶norodno艣ci膮 smak贸w i szerokim wachlarzem witamin. Przede wszystkim te produkty to bardzo bogate 藕r贸d艂o antyoksydant贸w, takich jak polifenole, witamina C i beta-karoten. Dzi臋ki wysokiej poda偶y tych substancji, skuteczniej usuwane s膮 wolne rodniki z naszego organizmu, kt贸rych nadmiar prowadzi do stresu oksydacyjnego. Taki stan z kolei predysponuje do rozwoju wielu powa偶nych chor贸b, w tym mia偶d偶ycy, nowotwor贸w, czy zaburze艅 p艂odno艣ci. Wolne rodniki pe艂ni膮 te偶 kluczow膮 rol臋 w indukowaniu proces贸w starzenia si臋 organizm贸w, dlatego osoby, kt贸rym zale偶y na m艂odym wygl膮dzie, r贸wnie偶 ch臋tnie si臋gaj膮 po tego rodzaju 偶ywieniowe 鈥瀌etoksy鈥, kt贸re dostarczaj膮 du偶ej dawki antyoksydant贸w. Witamina C nie tylko pomo偶e w hamowaniu szkodliwych proces贸w utleniaj膮cych, ale r贸wnie偶 b臋dzie sprzyja艂a pracy uk艂adu immunologicznego, kt贸rego zadaniem jest chronienie nas przed przezi臋bieniami i chorobami zaka藕nymi. Co wi臋cej, jest ona niezb臋dna w procesie produkcji kolagenu, dlatego osoby zmagaj膮ce si臋 z problemami ze stawami lub nisk膮 elastyczno艣ci膮 sk贸ry, mog膮 r贸wnie偶 zauwa偶y膰 pozytywne efekty takiej diety.

O czym nale偶y pami臋ta膰?

Decyduj膮c si臋 na tego typu diet臋 nale偶y by膰 艣wiadomym tego, 偶e za oczyszczanie organizmu z toksyn odpowiadaj膮 przede wszystkim dwa narz膮dy 鈥 w膮troba i nerki. 呕adna dieta nie zast膮pi ich czynno艣ci i nie ma z艂otego 艣rodka, kt贸ry w kilka dni pom贸g艂by nam w wydalaniu np. metali ci臋偶kich. Co wi臋cej, 偶ywieniowe 鈥瀌etoksy鈥 i diety sokowe charakteryzuj膮 si臋 bardzo nisk膮 kaloryczno艣ci膮, dlatego zaleca si臋 wdra偶anie jej w 偶ycie na kilka dni, a nast臋pnie wprowadzanie jad艂ospisu zbilansowanego oraz dostosowanego pod wzgl臋dem energetyczno艣ci. Dzi臋ki temu rozpoczniemy proces odchudzania lub zdrowego 偶ywienia od du偶ej zmiany i nast臋pnie wdro偶ymy diet臋, kt贸ra pokryje zapotrzebowanie na kalorie, bia艂ko, t艂uszcze, w臋glowodany, witaminy i minera艂y.

Jakie s膮 plusy diety sokowej?

Przede wszystkim do sok贸w mo偶emy doda膰 naprawd臋 wiele warto艣ciowych sk艂adnik贸w. Przyk艂adowo 鈥 natk臋 pietruszki, kt贸ra jest jednym z najbogatszych 藕r贸de艂 witaminy C! Ciemnozielone warzywa li艣ciaste, takie jak jarmu偶, szpinak, czy kapusta dostarcz膮 nam kwasu foliowego i witaminy K. Dodatek owoc贸w z drobnymi pestkami, takich jak maliny i kiwi b臋d膮 rewelacyjnym 藕r贸d艂em b艂onnika rozpuszczalnego, kt贸ry pomaga w regulowaniu poziom贸w glukozy oraz st臋偶enia cholesterolu. Niekiedy dodawane s膮 r贸wnie偶 otr臋by, kt贸re dostarcz膮 b艂onnik nierozpuszczalny, pe艂ni膮cy rol臋 w prawid艂owej perystaltyce jelit oraz redukcji ryzyka nowotworu jelita grubego. Owoce o intensywnym kolorze, takie jak jagody, czarne porzeczki, ciemne winogrona, bor贸wki s膮 niezwykle bogatymi 藕r贸d艂ami antyoksydant贸w i polecane s膮 jako element diety przy prewencji choroby nowotworowej. Co wi臋cej, dzi臋ki temu, 偶e na diecie sokowej spo偶ywamy wszystkie posi艂ki w formie p艂ynnej, to bardzo 艂atwo jest o pokrycie swojego dziennego zapotrzebowania na p艂yny. Kobiety powinny wypija膰 ok. 2 l dziennie, a m臋偶czy藕ni 2,5 l. Nawyk si臋gania po napoje b臋dzie po zako艅czeniu takiej diety jeszcze lepiej wykszta艂cony.

Jak wprowadza膰 diet臋 sokow膮?

Przede wszystkim warto wdra偶a膰 j膮 na kilka dni, najlepiej wtedy, gdy nie planujemy intensywnego wysi艂ku fizycznego. Wiele os贸b decyduje si臋 na ni膮 w weekendy lub inne dni wolne. Czas, w kt贸rym stosujemy ten rodzaj 偶ywienia warto wykorzysta膰 dla siebie 鈥 wprowadzi膰 r贸偶nego rodzaje formy relaksu i odpoczynku. Niekt贸rzy decyduj膮 si臋 na spokojny dzie艅 sp臋dzony na czytaniu ksi膮偶ek, medytacji, gor膮cej k膮pieli, czy spokojnych spacerach na 艂onie natury. To r贸wnie偶 dobry moment do zaplanowania nowych zmian stylu 偶ycia, zdecydowania si臋 na regularn膮 aktywno艣膰 fizyczn膮 po zako艅czeniu postu i zam贸wienia diety standardowej z cateringu dietetycznego na dzie艅 po uko艅czeniu diety sokowej. Soki z cateringu dietetycznego warto pija膰 o regularnych godzinach 鈥 zwykle dostarczanych jest 4-5 buteleczek na ca艂y dzie艅, wi臋c dobrze jest zaplanowa膰 ich spo偶ycie w stosunkowo r贸wnych odst臋pach. Takie za艂o偶enie pomo偶e nam w utrzymaniu kontroli p贸r posi艂k贸w po powrocie na normalny styl od偶ywiania. Pierwszy z nich powinni艣my jada膰 w ci膮gu godziny od pobudki, a ostatni na oko艂o 2-3 h przed snem. Taka rutyna to jeden z wa偶niejszych element贸w zdrowej diety oraz efektywnej kontroli swojego apetytu.

Czy odpowiada Ci dieta Detox/diety sokowe/post?

Wybierz, por贸wnaj i zam贸w online w najlepszym cateringu dietetycznym z Dietly

Posi艂ek