Dieta Detox/diety sokowe/post

Dieta pudełkowa
Detox/diety sokowe/post

W ostatnich latach detoksy, posty kilkudniowe i diety sokowe cieszą się dużą popularnością. Wiele osób decyduje się na nie w celu pobudzenia redukcji masy ciała, oczyszczenia organizmu i poprawy samopoczucia. Ze względu na poszerzające się zainteresowanie tym sposobem żywienia, niektóre cateringi dietetyczne wprowadziły taki wariant do swojej oferty.

Ups! Nie znaleźliśmy diety, której szukasz

w mieście

Czym jest dieta Detox/diety sokowe/post

Co kryje się w sokach?

Dzięki wykorzystywaniu wielu rodzajów owoców i warzyw, sokowe posty charakteryzują się dużą różnorodnością smaków i szerokim wachlarzem witamin. Przede wszystkim te produkty to bardzo bogate źródło antyoksydantów, takich jak polifenole, witamina C i beta-karoten. Dzięki wysokiej podaży tych substancji, skuteczniej usuwane są wolne rodniki z naszego organizmu, których nadmiar prowadzi do stresu oksydacyjnego. Taki stan z kolei predysponuje do rozwoju wielu poważnych chorób, w tym miażdżycy, nowotworów, czy zaburzeń płodności. Wolne rodniki pełnią też kluczową rolę w indukowaniu procesów starzenia się organizmów, dlatego osoby, którym zależy na młodym wyglądzie, również chętnie sięgają po tego rodzaju żywieniowe „detoksy”, które dostarczają dużej dawki antyoksydantów. Witamina C nie tylko pomoże w hamowaniu szkodliwych procesów utleniających, ale również będzie sprzyjała pracy układu immunologicznego, którego zadaniem jest chronienie nas przed przeziębieniami i chorobami zakaźnymi. Co więcej, jest ona niezbędna w procesie produkcji kolagenu, dlatego osoby zmagające się z problemami ze stawami lub niską elastycznością skóry, mogą również zauważyć pozytywne efekty takiej diety.

O czym należy pamiętać?

Decydując się na tego typu dietę należy być świadomym tego, że za oczyszczanie organizmu z toksyn odpowiadają przede wszystkim dwa narządy – wątroba i nerki. Żadna dieta nie zastąpi ich czynności i nie ma złotego środka, który w kilka dni pomógłby nam w wydalaniu np. metali ciężkich. Co więcej, żywieniowe „detoksy” i diety sokowe charakteryzują się bardzo niską kalorycznością, dlatego zaleca się wdrażanie jej w życie na kilka dni, a następnie wprowadzanie jadłospisu zbilansowanego oraz dostosowanego pod względem energetyczności. Dzięki temu rozpoczniemy proces odchudzania lub zdrowego żywienia od dużej zmiany i następnie wdrożymy dietę, która pokryje zapotrzebowanie na kalorie, białko, tłuszcze, węglowodany, witaminy i minerały.

Jakie są plusy diety sokowej?

Przede wszystkim do soków możemy dodać naprawdę wiele wartościowych składników. Przykładowo – natkę pietruszki, która jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy C! Ciemnozielone warzywa liściaste, takie jak jarmuż, szpinak, czy kapusta dostarczą nam kwasu foliowego i witaminy K. Dodatek owoców z drobnymi pestkami, takich jak maliny i kiwi będą rewelacyjnym źródłem błonnika rozpuszczalnego, który pomaga w regulowaniu poziomów glukozy oraz stężenia cholesterolu. Niekiedy dodawane są również otręby, które dostarczą błonnik nierozpuszczalny, pełniący rolę w prawidłowej perystaltyce jelit oraz redukcji ryzyka nowotworu jelita grubego. Owoce o intensywnym kolorze, takie jak jagody, czarne porzeczki, ciemne winogrona, borówki są niezwykle bogatymi źródłami antyoksydantów i polecane są jako element diety przy prewencji choroby nowotworowej. Co więcej, dzięki temu, że na diecie sokowej spożywamy wszystkie posiłki w formie płynnej, to bardzo łatwo jest o pokrycie swojego dziennego zapotrzebowania na płyny. Kobiety powinny wypijać ok. 2 l dziennie, a mężczyźni 2,5 l. Nawyk sięgania po napoje będzie po zakończeniu takiej diety jeszcze lepiej wykształcony.

Jak wprowadzać dietę sokową?

Przede wszystkim warto wdrażać ją na kilka dni, najlepiej wtedy, gdy nie planujemy intensywnego wysiłku fizycznego. Wiele osób decyduje się na nią w weekendy lub inne dni wolne. Czas, w którym stosujemy ten rodzaj żywienia warto wykorzystać dla siebie – wprowadzić różnego rodzaje formy relaksu i odpoczynku. Niektórzy decydują się na spokojny dzień spędzony na czytaniu książek, medytacji, gorącej kąpieli, czy spokojnych spacerach na łonie natury. To również dobry moment do zaplanowania nowych zmian stylu życia, zdecydowania się na regularną aktywność fizyczną po zakończeniu postu i zamówienia diety standardowej z cateringu dietetycznego na dzień po ukończeniu diety sokowej. Soki z cateringu dietetycznego warto pijać o regularnych godzinach – zwykle dostarczanych jest 4-5 buteleczek na cały dzień, więc dobrze jest zaplanować ich spożycie w stosunkowo równych odstępach. Takie założenie pomoże nam w utrzymaniu kontroli pór posiłków po powrocie na normalny styl odżywiania. Pierwszy z nich powinniśmy jadać w ciągu godziny od pobudki, a ostatni na około 2-3 h przed snem. Taka rutyna to jeden z ważniejszych elementów zdrowej diety oraz efektywnej kontroli swojego apetytu.

Czy odpowiada Ci dieta Detox/diety sokowe/post?

Wybierz, porównaj i zamów online w najlepszym cateringu dietetycznym z Dietly

Posiłek