Dieta pude艂kowa - Samuraja

Dieta Samuraja to odmiana diety Paleo. Zak艂ada spo偶ywanie jak najmniej przetworzonej 偶ywno艣ci, bez dodatku konserwant贸w i ulepszaczy.Dieta Samuraja to program 偶ywieniowy inspirowany sposobem od偶ywiania si臋 japo艅skich wojownik贸w. Podstaw臋 diety Samuraja stanowi膮 naturalne produkty takie jak warzywa, owoce, mi臋so i ryby dobrej jako艣ci, jaja oraz oliwa i bezglutenowe zbo偶a. Posi艂ki w diecie Samuraja powinny by膰 dostosowane do aktywno艣ci fizycznej. Jad艂ospis w diecie Samuraja uk艂ada si臋 indywidualnie, w zale偶no艣ci od potrzeb, trybu 偶ycia i rodzaju trening贸w danej osoby oraz czasu ich wykonywania. Dieta samuraja to stosowanie zdrowych, 艣wie偶ych, naturalnych i dobrej jako艣ci produkt贸w, kt贸re pomagaj膮 budowa膰 mas臋 mi臋艣niow膮 i wytrzyma艂o艣膰 organizmu.Dieta Samuraja to dieta wysokobia艂kowa wzbogacona o bezglutenowe w臋glowodany, np. kasz臋 gryczan膮, bia艂y ry偶, komos臋 ry偶ow膮 i kukurydz臋. Ca艂kowicie wykluczona jest 偶ywno艣膰 przetworzona i przemys艂owy nabia艂. Z t艂uszczy najlepiej stosowa膰 oliw臋 z oliwek i olej kokosowy. W diecie Samuraja stotna jest r贸wnie偶 pora jedzenia posi艂k贸w. Miyaki pisze o systemach takich, jak intermittent fasting i carb-backloading, zgodnie z kt贸rymi trening nale偶y odbywa膰 na czczo, a w臋glowodany spo偶ywa膰 po po艂udniu. . Zalecane jest spo偶ywanie 5 posi艂k贸w dziennie, przy czym ich kaloryczno艣膰 i sk艂ad zale偶y od indywidualnych zapotrzebowa艅. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e dieta Samuraja zosta艂a stworzona z my艣l膮 o osobach, kt贸re regularnie i intensywnie trenuj膮.Osoby borykaj膮ce si臋 z niekt贸rymi alergiami, nadwra偶liwo艣ciami na pokarmy czy chorobami autoimmunologicznymi nie powinny stosowa膰 diety samuraja. Je艣li cierpisz z powodu refluksu, problem贸w z jelitami czy wrzod贸w, najpierw zastosuj odpowiedni膮 diet臋 lecznicz膮.Du偶膮 zalet膮 diety Samuraja jest dost臋pno艣膰 zalecanych w niej produkt贸w, a tak偶e fakt, i偶 dostarczaj膮 one organizmowi witamin i minera艂贸w. Podczas, gdy wiele innych sposob贸w od偶ywiania wyklucza w臋glowodany, Miyaki podkre艣la, 偶e nie nale偶y mie膰 do nich a偶 tak kategorycznego podej艣cia. Najwa偶niejsze to obserwowa膰 sw贸j organizm, aby wiedzie膰, kt贸re produkty mu s艂u偶膮 i pomagaj膮 w osi膮gni臋ciu zamierze艅, a kt贸re to utrudniaj膮. Co ciekawe, tw贸rca diety Samuraja nie neguje stosowania suplement贸w dla sportowc贸w, np. od偶ywek bia艂kowych. Podkre艣la jednak, 偶e musz膮 by膰 przebadane i bezpieczne 鈥 w贸wczas pomog膮 nam osi膮gn膮膰 wymarzon膮 muskulatur臋.Dieta samuraja pozwala schudn膮膰 1-2 kg tygodniowo, pod warunkiem towarzysz膮cej jej przynajmniej umiarkowanej aktywno艣ci fizycznej. Efekty odchudzania przy zastosowaniu diety samuraja s膮 do艣膰 trwa艂e, poniewa偶 dieta ta nie ogranicza w zasadzie ilo艣ci przyjmowanych dziennie kalorii. Wyeliminowane natomiast zostaj膮 produkty takie jak cukier, s艂odycze, dania typu fast food, s艂one przek膮ski, pszenica oraz zbo偶a zawieraj膮ce gluten, a zatem produkty og贸lnie uznawane za niezdrowe i wywo艂uj膮ce alergie.Sprawia to, 偶e osoba stosuj膮ca diet臋 samuraja ma wi臋cej energii, chocia偶 nie dostarcza wraz z po偶ywieniem wi臋kszej ni偶 dotychczas ilo艣ci kalorii (a nawet przeciwnie 鈥 dobrze skomponowana dieta samuraja nie jest kaloryczna). Jest to szczeg贸lnie wa偶ne dla os贸b uprawiaj膮cych sport.W przypadku os贸b chc膮cych na diecie Samuraja schudn膮膰 i wymodelowa膰 sylwetk臋 efekty b臋d膮 o tyle trwa艂e, 偶e dieta ta pozwala budowa膰 tkank臋 mi臋艣niow膮, kt贸ra dodatkowo spala zb臋dne kalorie nawet w贸wczas, gdy nie wykonuje si臋 膰wicze艅 (na przyk艂ad podczas odpoczynku, a nawet snu).Dieta samuraja k艂adzie nacisk na pochodzenie i dobr膮 jako艣膰 produkt贸w u偶ywanych do przygotowania posi艂k贸w. Jest to bardzo wa偶ne, poniewa偶 z艂ej jako艣ci produkty obni偶aj膮 warto艣膰 potraw.