Dieta pude艂kowa - Dla mam i dzieci

Dieta dla kobiet w ci膮偶y charakteryzuje si臋 wysok膮 zawarto艣ci膮 witamin i sk艂adnik贸w od偶ywczych. Jest r贸偶norodna i bogata w 艣wie偶e warzywa i owoce. Eliminuje ostre przyprawy i produkty, kt贸re 藕le wp艂ywaj膮 na samopoczucie kobiety w ci膮偶y. Jad艂ospis sk艂ada si臋 z 5 posi艂k贸w, kt贸re dostarczaj膮 energi zar贸wno dziecku jak i matce. Dieta dla kobiet w ci膮偶y to specjalistycznie skomponowane przez dietetyk贸w posi艂ki, dzi臋ki, kt贸rym przysz艂a mama b臋dzie mog艂a po艣wi臋ci膰 wi臋cej czasu na relaks i potrzeby w艂asne oraz maluszka. 2. Dieta matki karmi膮cej to spos贸b 偶ywienia odpowiedni dla kobiety karmi膮cej w spos贸b naturalny, czyli piersi膮. Dieta ta nie jest zbyt restrykcyjna, powinna jednak sk艂ada膰 si臋 przede wszystkim z produkt贸w pe艂nowarto艣ciowych i zdrowych, eliminowa膰 natomiast produkty mog膮ce niekorzystnie wp艂ywa膰 na rozw贸j i zdrowie dziecka. Dieta matki powinna by膰 bogata w sk艂adniki od偶ywcze i lekkostrawna, sk艂adaj膮ca si臋 z kilku niewielkich posi艂k贸w. Posi艂ki spo偶ywane przez matk臋 w g艂贸wnej mierze oddzia艂owuj膮 na ni膮, lecz jak g艂osi stare powiedzenie: ''艣zcz臋艣liwa mama to szcz臋艣liwe dziecko'', dlatego warto przyk艂ada膰 uwag臋 do wybieranych produkt贸w.